علم وحشت 18

background:url(image.png) no-repeat center;

علم وحشت 18

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

کمی شوخی

جنگ ویتنام

مختصری راجع به ویتنام

  دانستیها-ویتنام از آن کشورهاست که کمتر کسی یافت می‌شود که چیزی راجع به آن نداند. با اینحال گفتاری کوتاه، خالی از لطف نیست.

ویتنام به طول 1600 کیلومتر (کم و بیش از تهران تا بندرعباس) در کنار دریای چین و در شبه جزیرة هند و چین قرار دارد. آب و هوای آن استوایی بوده و شمال و مرکز آن پوشیده از کوهستان است. جنوب دو فصل خشک و بارانی دارد و شمال دو فصل تابستان و زمستان.

از نظر تاریخی ویتنام سابقة طولانی کشمکش با همسایة‌قدرتمند شمالی خود چین داشته است.  سالیان سال همچون قومی باج‌گذار به چین قلمداد می‌شد تا اینکه 900 سال پیش بعد از مقاومت و جنگی طولانی به تسلط هزار ساله چینی‌ها پایان می‌دهد. در 1858 فرانسوی‌ها و اسپانیایی‌ها به بهانة دفاع از کشیش‌ها و اقلیت کاتولیک که مورد آزار و اذیت حاکمان وقت بودند، به ویتنام لشگرکشی کرده و سنگ بنای استعمار فرانسه را می‌گذارند. در 1925 حزب کمونیست هندوچین توسط هوشی‌مینه پایه‌گذاری می‌شود. بعد از جنگ جهانی دوم هوشی‌مین که نیروهایش نقش فعالی در مبارزه با ژاپنی‌ها داشتند استقلال ویتنام را اعلام کرده و به جنگ همه جانبه با فرانسه می‌پردازند. این جنگ 10 ساله در 1954 با سقوط قلعة ‌نظامی دن ـ بین ـ فو که خود یک شاهکار نظامی بود به خروج فرانسوی‌ها می‌انجامد. در پیمان صلح 1954 ژنو، ویتنام به طور موقت به دو منطقة شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

یکی از مفاد این قرارداد، انجام انتخابات در کل ویتنام بود که در سال 1956 دولت موقت ویتنام جنوبی از ترس از دست دادن قدرت آنرا ملغی کرده و «نگوین دیم» یک حکومت دیکتاتوری در جنوب ویتنام برقرار می‌کند. از همین زمان کمونیست‌های ویتنام جنوبی که اصطلاحاً ویت‌کنگ نامیده می شدند به یک مبارزة بزرگ نظامی برعلیه این رژیم دست می‌زنند. دولت هانوی هم در 1960 سیاست مبارزه سیاسی خود را به مبارزه نظامی تبدیل کرده و با فرستادن نیروهای نظامی و مهمات به جنوب نقش فعالی در مبارزه با «نگوین دیم» در پیش می‌گیرد. این وضعیت در 1965 به نقطة بحرانی خود می‌رسد و فرار سربازان ویتنامی که به رقم 2000 نفر در ماه می‌رسید و تعداد کشته شدگان که به هفته‌ای 500 نفر بالغ می‌شد نشان روشنی از وخامت اوضاع بود. در این زمان دولت ویتنام تصمیم گرفته بود به جنوب منتقل شود و به نوعی شکست را پذیرفته بود که سربازان آمریکایی در خاک ویتنام پیاده می‌شوند.

بهانه دخالت آمریکا واقعة حمله به کشتی‌های امریکایی در خلیج «تونکن» بود که بعدها معلوم شد کاملاً ساختگی بوده و چنین واقعه‌ای به آن ابعاد اصلاً رخ نداده بود. تعداد سربازان آمریکایی در سال 1965 ، 184000 نفر بود. این رقم دو سال بعد به 485 هزار نفر می‌رسد. در همین زمان تعداد کل سربازان ویتنامی و آمریکایی و دیگران به 3.1 میلیون نفر می‌رسد. یک سرباز به ازای 15 نفر ویتنامی . در این دوران این نیروها با یک سیاست تهاجمی به قلع و قمع چریک‌ها پرداخته و نیروهای کمونیست که در آستانة پیروزی بودند به عقب‌نشینی تن در می‌دهند.

در 1968 در روز عید TET ویتنام شمالی و ویت‌کنگ، سیاست دفاعی و چریکی خود را تغییر داده و در یک عمل غافلگیر کننده در سطحی وسیع و همه جانبه به نیروهای آمریکا و ویتنام جنوبی حمله می‌کنند. عملیات TET عواقب تعیین‌کننده‌ای در آینده جنگ ویتنام داشت. آمریکا اگرچه حدود 20 روز بعد تمام مواضع اشغال شده توسط ویت‌کنگ‌ها را پس می‌گیرد، اما عواقب روانی و تبلیغاتی این عملیات بی‌سابقه بود. افکار عمومی آمریکا که مطمئن به پیروزی نیروهای برتر خود بودند برای اولین بار به ضعف آمریکا در ویتنام پی برده و در پی آن اعتراضات و اعتصابات عظیمی بر علیه آمریکا شروع می‌شود. کمونیست‌ها از این تهاجم امید داشتند که مردم با یک قیام همگانی به حکومت وان تیو پایان دهند. اگرچه این امر اتفاق نیفتاد و نزدیک 32000 چریک در این خیزش کشته شد . اما این عملیات شروع پایان حضور آمریکا در ویتنام بود. در عملیات TET هزار سرباز آمریکایی و دو هزار سرباز ویتنام جنوبی و 32 هزار چریک به هلاکت رسیدند.و....

ادامه در ادامه مطلب

نرم افزار mediachance multimedia builder 4.9.8.13 portable 

برنامه ساخت اتوران و نرم افزارهای چندرسانه ای 

 

 

multimedia builder نرم افزاری برای ساخت اتوران ، منوهای خودکار، نرم افزارهای چند رسانه ای یا بازی می باشد و شما برای استفاده از آن نیازی به یادگیری زبان های برنامه نویسی پیچیده ندارید. اگر می خواهید نرم افزاری را روی سی دی یا دی وی دی قرار دهید و یا سی دی صوتی شخصی تهیه کنید ، این نرم افزار به همراه رابط کاربری ابتکاری خود ، بهترین انتخاب شما خواهد بود.
شما با استفاده از multimedia builder می توانید پروژه های چند رسانه ای خود را در یک یا چند صفحه خلق کنید.در هر صفحه می توانید متن، گرافیک، ویدئو و دیگر اکشن ها را برای ساخت محتوای خلاقانه با هم ترکیب کنید.

صندلی چرخداری که با ذهن کنترل می شود

صندلی چرخداری که با ذهن کنترل می شود

 

دانستنیها-پیشتر در مورد صندلی روباتیکی که امکان ایستادن را به افراد فلج می دهد، کم و بیش شنیده ایم. اکنون با تکنولوژی جدید دیگری رفت و آمد این افراد بسیار آسانتر می شود.

و سرانجام گلکسی اس ۴

دانستنیها - هر چند محصولات گلکسی سامسونگ به اندازه آی‌فون‌های اپل محبوب نیستند؛ اما در کنار محصولات جدید این سری هم شایعات زیادی به وجود می‌آید. حالا مجموعه‌ای از پیرامون محصول معرفی نشده این شرکت یا گلکسی اس ۴ به وجود آمده‌اند. این شایعات مدعی هستند که اطلاعات قابل‌اطمینانی در باره محصول جدید سری گلکسی سامسونگ دارند. طبق ادعای آسیا اکونومیک نیوز، سامسونگ گلکسی اس ۴ را ۲۲ مارس ۲۰۱۳ / نوروز ۱۳۹۲ معرفی خواهد کرد.اما سام موبایل زمان معرفی این محصول را ۱۵ آوریل ۲۰۱۳ / ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ می‌داند. طبق اطلاعات این منابع این گوشی تحت عنوان نام التیوس جی در حال تکمیل شدن است که در دو مدل سیاه و سفید عرضه خواهد شد. طبق شایعات این گوشی امکان شارژ بی‌سیم خواهد داشت و از یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر سود می‌برد. نمایشگر پنج اینچی با کیفیت تصویر ۱۰۸۰ و پردازنده هشت هسته‌ای اکسیون پنج اوکتا کار پردازش اطلاعات را برعهده خواهد داشت. یک حافظه دو گیگابایتی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می‌کند. به نظر می‌رسد بعد از اینکه اپل از به راه انداختن شایعات فراوان در اطراف محصولاتش سود برد، حالا نوبت سامسونگ است تا از این شایعات به بهترین شکل بهره‌برداری کند.(برای دیدن تصویر بزرگ تر روی ان کلیک کنیددددددد)

بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان


 دانستنیها - حدود یک ماه است که CMA CGM Marco Polo عنوان بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان را در اختیار دارد. این کشتی عظیم‌الجثه برای حمل کانتینرهای چند منظوره میان اروپا و چین‌ساخته شده و با ۳۹۶ متر طول، می‌تواند تا ۱۶ هزار کانتینر با ابعاد معادل ۲۰ فوت (تقریبا ۷ متر) را با خود حمل کند. این میزان از نظر اندازه معادل ۲.۱ میلیون دستگاه یخچال، یا ۱۳.۴ میلیون دستگاه تلویزیون ۴۲ اینچ است. تا پاییز ۲۰۱۳/۱۳۹۲، دو کشتی ۱۶ هزار کانتینری ژاک کارتیه و الکساندر فن هامبولوت نیز به کشتی مارکوپولو ملحق خواهند شد. اما عنوان مارکوپولو دوام چندانی نخواهد داشت؛ چراکه شرکت Maersk نخستین فروند از کشتی‌های کلاس Triple-E خود را در ژوئن ۲۰۱۳ / خرداد ۱۳۹۲ به آب خواهد انداخت. این کشتی تا ۱۸هزار کانتینر ۲۰ فوتی را با خود حمل خواهد کرد.

وقتی خیلی خیلی پهناور بودیم

>ایران، ‌ وقتی نقشه خیلی بزرگتری داشت، شهر‌ها، کاخ‌ها و قلعه‌های نظامی بیشتری هم داشت. مروری داریم بر شهر‌ها و بناهای ایران باستان که حالا با کوچک شدن نقشه، خارج از مرزهای جغرافیایی سرزمین ما مانده‌اند.

دانستنیها - آسیای مرکزی، افغانستان، قفقاز، ترکیه، عراق، مصر و یونان. این‌ها سرزمین‌هایی هستند که آثار گوناگونی از سرزمین ما از دوران ماد‌ها تا ساسانیان را در برگرفته‌اند. البته آثار موجود در این محدوده، جدا از آن مدارک و اسنادی است که در قلمروی امروزی چین و یا در شبه جزیره عربستان و جزایر دریای پارس وجود دارد. این آثار شامل بقایای شهر‌ها، کاخ‌ها، قلعه‌های نظامی، جاده‌ها، کتیبه‌ها و غیره می‌شود و همین طور غیر از آن دسته از میراث تاریخی ایرانیان است که در موزه‌های نقاط مختلف جهان و یا در کلکسیون‌های خصوصی نگهداری می‌شوند برای مطالعه بقیه مطالب به ادامه مطلب بروید

چرا چشم مگس قرمز است؟


هما کبیری - رنگ چشم همه انواع مگسها قرمز نیست. مثلا در مگس معمولی، خیلی وقتها ممکن است بازتاب نور را در زاویه مشخصی در چشم مرکب حشره ببینید. در مگسهای سرکه، چشمهای دارای رنگدانه واقعی مشاهده میکنیم. دلیل رنگی شدن چشم در مگس سرکه، باز هم داستان همان ژنها و پروتئینهای ویژه است! در مگس سرکه چشم قرمز، ژنهای مربوط به رنگ چشم، رنگدانههایی را میسازند که باعث قرمز شدن رنگ چشم میشود. فراموش نکنید که رنگ قرمز تنها یکی از متداولترین رنگهای چشم در مگس سرکه است. رنگهای دیگر چشم که ممکن است در میان مگسهای سرکه پیدا شوند عبارتند از قرمز تیره، زردآلویی، سفید، قرمز روشن، زرد و...

صنـدوقچه بازی‌های باستـان

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید