علم وحشت 18

background:url(image.png) no-repeat center;

علم وحشت 18

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

10 فیلم برتر با موضوع بیماریهای همه گیر مرگبار


دانستنیها-تصویر حزن انگیزی است وقتی در قاب تلویزیون یا روی پرده عریض سینما میبینید که نسل بشریت رو به انحطاط و نابودی است. این تصاویر چه بعدها به واقعیت تبدیل شوند و چه همانطور تخیلی و در نوارهای هشت میلیمتری باقی بمانند میتوانند هر آدمی را تحت تاثیر خود قرار بدهند و ترسی را به جان او بیندازند که حتی باعث میشود زندگی نکبتبارش شیرین جلوه کند. شاید همین ترس هم باعث شده خیلی از فیلمسازان مشهور و غیرمشهور سینمای جهان سراغ سوژههایی بروند که چنین تصویری را در دل خود دارند و یکی از این تصویرها به خودی خود به واژه «همهگیر» یا پاندمیک ختم میشود؛ بیماری که یک آن به جان آدمها میافتد تا در مدت زمان کمی هیچ بشری روی زمین نماند یا ویروسی که مانند خوره ذات انسانی آنها را میبلعد و آنها را تبدیل به موجوداتی وحشی و خونخوار میکند. هر چه باشد این سوژه و بهتر بگوییم این دغدغه که دقیقا چه اتفاقاتی میتواند در پس این حوادث بیفتد، باعث شده استیون سودربرگ، کارگردان نام آشنای سینمای آمریکا و جهان که خیلیها او را با فیلمهای مشهوری همچون«قاچاق» و سری فیلمهای «اوشن» میشناسند در فیلم جدیدش «شیوع» (Contagion)،سراغ این موضوع جذاب  برود و البته بهانه خوبی هم برای ما بسازد تا سراغ ده فیلم برتر این سوژه برویم و آنها را برای شما معرفی کنیم.

 

هتل‌پرستاره بر‌فراز‌شهر

دانستنیها - شرکت سیمورپاول، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های طراحی خلاق در جهان، ایده‌ای رویایی برای مسافرت‌های هوایی خلق کرده است؛ یک کشتی هوایی عمودی عظیم با طراحی مجلل و زیبا که برای تامین انرژی خود از منابع طبیعی تجدیدپذیر استفاده می‌کند. 

موضوع این طرح که ایرکروز نامیده شده، هتلی در آسمان است. طراحی اولیه شامل کافی‌شاپ، ۴ دستگاه آپارتمان دوبلکس، یک دستگاه پنت‌هاوس و ۵ دستگاه آپارتمان کوچک‌تر است. بقیه در ادامه مطلب

 

شوالیه سرخ

دانستنی‌ها -  سوخو ۲۷ بی‌شک یکی از تاثیرگذار‌ترین طرح‌های به جا مانده از دوران شوروی است؛ جنگنده‌ای که ناتو فلانکر صدایش می‌کنند در حقیقت مانورپذیر‌ترین جنگنده دنیا با خانواده‌ای طول و دراز از فامیل‌های مختلف است؛ فامیل‌های ریز و درشتی که هرکدام برای خودشان نام‌های شناخته‌شده‌ای هستند. فلانکر را می‌توان معروف‌ترین جنگنده به‌جا مانده از جنگ سرد بدون هیچ تجربه جنگی دانست. قوی‌ترین رقیب جنگنده‌های غربی که هیچ‌گاه با رقبای غربی‌اش در میدان نبرد پنجه در پنجه نینداخت. آنچه در این گزارش مرور می‌کنیم اعضای درجه یک خانواده پرفروغ سوخو ۲۷ هستند؛ جنگنده‌ای که پس از فروپاشی شوروی مهم‌ترین سهم صادرات جنگنده‌های روسی را تشکیل می‌دهد و شاید هر نیروی هوایی در دنیا بدش نیاید تا چند تایی از این جنگنده‌های بزرگ را در کلکسیونش داشته باشد. (بقیه در ادامه مطلب)